V obchodě snadno ztratíte pojem o čase. I to je důvod, proč nemají supermarkety okna

od Šárka Cvrkalová
2 minuty čtení
Obchod
Zdroj: Shutterstock

Napadlo vás někdy, že ať už jdete do jakéhokoli obchodu, obvykle v něm kromě skleněných dveří není žádný výhled ven? Většina supermarketů nemá jediné okno. Má to praktické důvody, protože se tím ušetří spousta místa, kde mohou být umístěny regály. Mimo jiné jde ale také o způsob, jak ovlivnit nakupující.

Obchodníci se pro své zákazníky snaží vytvořit příjemné prostředí, ve kterém ale zároveň utratí co nejvíce peněz a stráví v něm hodně času. Právě i proto většina supermarketů okna nemá, vysvětluje Mental Floss.

Ztratíte pojem o čase

V obchodě, kde není možnost výhledu na ulici, snadno člověk ztratí pojem o čase. Strávíte tak často nakupováním daleko delší dobu, než jste plánovali.

Kolikrát se vám stalo, že jste se vrátili z obchodu do auta a partner vám vynadal, že vám to trvalo 2 hodiny? Přitom vy máte pocit, že jste se vrátili během pár minut. Protože tak jednoduše psychologie maloobchodních nákupů funguje. Čas při nakupování v prostoru bez oken plyne jinak.

Nic vás nerozptyluje

Pokud jdete nakupovat bez nákupního seznamu, pravděpodobně vždy na něco zapomenete. A pokud s vámi jde někdo, kdo vás rozptyluje, šance se ještě zvyšuje. Dalším důvodem, proč nejsou v obchodech okna, je snaha obchodníků oprostit vás od jakéhokoli rozptýlení.

Dění na ulici je často zajímavé a člověk by pak snadno zapomněl, pro co vlastně do obchodu přišel. Odcházel by pravděpodobně s polovinou věcí. A to nechtějí ani zákazníci, ale ani obchodníci.

Praktické důvody

Samozřejmě jde o snahu ovlivnit zákazníka. Mimo jiné má absence oken i další důvody. Sluneční paprsky by například mohly zapříčinit, že by se některé zboží rychleji kazilo, vysvětluje Můj Life.

V některých případech by také světlo mělo vliv například na blednutí obalů. V neposlední řadě pak místo, které nezabírají okna, může být zastavěno regály, nebo poslouží jako prostor pro reklamu.

Zdroj: RD, Mental Floss, Můj Life, Epocha Plus

Autor: Šárka Cvrkalová


Sdílet článek:Share on facebook
Facebook

Související články