Rozšířená realita: Budoucnost nakupování oblečení

od Šárka Cvrkalová
2 minuty čtení
Nakupovani obleceni
Zdroj: Shutterstock

Lidé stále častěji využívají nákupy přes internet. Je pohodlné vybírat si zboží z domova a nemuset stát fronty v obchodech. U některých typů produktů ale stále ve velkém dáváme přednost právě kamenným obchodům. Například oblečení si člověk raději zajde vyzkoušet do prodejny, než aby riskoval, že mu dorazí špatná velikost. Změnit by to ale mohla AR.

AR je zkratka pro augmentovanou realitu neboli rozšířenou realitu. Jde o technologii, která má výhody v mnoha průmyslech, právě u toho módního jde ale dokonale vysvětlit, o co se jedná a jak může zákazníkům při výběru oblečení pomoci.

Digitál i realita

AR je v podstatě spojením digitálních prvků s realitou, vysvětluje Grapesmag. V praxi to znamená přenos počítačem vytvořeného obrazu, na kterém je ale přítomna skutečná osoba, ať už ve video formě nebo v podobě textu.

V současné době má o využívání AR zájem především generace lidí od 18 do 24 let věku. Řada prodejců ale věří tomu, že by se časem trend mohl ještě více rozšířit. Online nákupy přece jen také dřív využívali především mladí, dnes už ale přes internet nakupuje téměř každý.

Jak AR funguje?

Pomocí rozšířené reality mohou zákazníci nakupující oblečení například naskenovat celé své tělo, aby pak viděli, jak jim oblečení padne bez toho, aby si ho fyzicky vyzkoušeli. Zákazník může na dálku vybírat oblečení z pohodlí domova, výhody to má ale i pro obchodníky.

Ti totiž například snižují náklady za často vracené nepadnoucí zboží. Navíc přes AR obchod „navštíví“ také lidé z dalekých měst, kteří by jinak do obchodu osobně nedojeli. Prozatím AR využívají jen některé módní značky, věří se ale tomu, že časem bude dostupná u dalších prodejců.

Technologie všude kolem nás

Jak uvádí Digibiz, lidé dnes už počítají s tím, že se vše dá řešit elektronicky. Mnohdy tak při nakupování ani nevyžadujeme účtenku, ale zadáváme prodejcům e-mail, na který nám veškeré doklady přijdou. Více než 59 % osob by podle průzkumu dokonce uvítalo, kdyby je v prodejně obsluhoval robot nebo jiná forma umělé inteligence.

Společně s těmito změnami také mnoho lidí věří tomu, že zhruba do 5 let bude většina kamenných obchodů zcela bezhotovostní, protože nákupy přes internet i díky AR budou hlavním zdrojem příjmů obchodů.

Zdroj: Grapesmag, Digibiz, Elle, Datascan

Autor: Šárka Cvrkalová


Sdílet článek:Share on facebook
Facebook

Související články