Patřila mezi nejzářivější herecké hvězdy předválečného filmu. Známe ji z nezapomenutelného Kristiána, Hotelu Modrá hvězda či filmu Eva tropí hlouposti. Nataša Gollová však hrála až do pozdějšího věku a režiséři ji obsazovali i do rolí starších žen. Na vážnější role ale neměla štěstí a na muže bohužel také ne.
Předválečný film by bez ní nebyl takový, jaký ho dnes známe. Sečtělá kráska se smyslem pro humor Nataša Gollová však neměla štěstí na muže a v životě udělala co se týče vztahů několik věcí, které ovlivnily její hereckou kariéru.
Její dlouholetou láskou byl francouzský básník. Dalšího partnera přitahovali muži
Životní láskou Nataši Gollové byl francouzský básník Tristan Tzara. Je až s podivem, že tito dva svůj vztah nikdy nezpečetili. Zejména s ohledem na to, s jakým mužem se Gollová zapletla po něm.
Když potkala herce Františka Vnoučka, netušila, jaké peklo s ním může zažít. Jejich soužití narušovaly časté výměny názorů a nezdravé napětí, tedy signály, jež ukazovaly, že není něco v pořádku.
Hlavním kamenem úrazu byl ale fakt, že skoro o deset let staršího Vnoučka přitahovali muži, což díky vztahu s překrásnou herečkou šikovně tajil.
Gollová jej opustila poté, co začal mít problémy s alkoholem. Už neviděla žádné jiné východisko. Vnouček přesto trval na tom, že za rozpad jejich partnerství může právě Gollová.
Ve filmu se jí nicméně dařilo, sehraný herecký pár tvořila s Oldřichem Novým, po jehož boku si zahrála ve filmech Kristián, Hotel Modrá hvězda, Eva tropí hlouposti či Roztomilý člověk.
Obsazována byla zejména díky svému komediálnímu talentu, režiséři pro ni volili postavy rozverných, inteligentních a důvtipných děvčat.
Přebrala muže Adině Mandlové. Z kamarádek se staly sokyně
V té době, tedy za protektorátu, však udržovala poměr s Wilhelmem Söhnelem, jenž pracoval v Českomoravském filmovém ústředí a za okupace dohlížel na to, jaké snímky u nás vznikají.
Tento vztah jí možná přinesl trochu vášně do života, otázkou je, zda jí to za to stálo.
Nejen že se po válce dostala na černou listinu kvůli údajné kolaboraci s nacisty, ale také si znepřátelila Adinu Mandlovou, které Söhnela přebrala.
Šanci dostala až v padesátých letech, kdy ji Jan Werich nabídl roli Sirael v pohádkovém filmu Císařův pekař – Pekařův císař.
Ačkoliv v roce 1947 uzavřela sňatek s režisérem Karlem Konstantinem, pořád se stýkala s Tzarou. Prý dokonce dostala nabídku zůstat s ním ve Francii, kterou odmítla.
Ve snímku Drahé tety a já si zahrála důchodkyni
Filmy natáčela až do roku 1983, objevila se tedy i v rolích starších žen.
Jako energická stařenka Fany si zahrála v roce 1974 komedii Drahé tety a já společně s Evou Svobodovou. V něm se objevila i Simona Stašová, která si prací s Gollovou splnila sen.
Při filmování se Gollová se Svobodovou nebavily, protože Gollová odmítla své kolegyni prozradit rodinný recept na svíčkovou.
Autor: Šárka Blahoňovská