Při péči o pleť lidé věří mnoha mýtům. Akné se ale věkem nevyléčí. Opalovací krémy používejte i v zimě

od Šárka Cvrkalová
2 minuty čtení
Pece o plet
Zdroj: Pixabay

Při péči o pokožku mnoho žen i mužů často využívá běžně známé rady. Mnoho z nich ale často nefunguje. A to jednoduše proto, že v tomto ohledu existuje celá řada mýtů, které se běžně uvádí v časopisech i na internetu. Na které z nich byste si měli dát pozor?

Pro zdravou pleť můžete udělat mnoho věcí, spousta z nich vás nemusí stát velké peníze a časově zaberou jen několik minut. Mnoho rad ale ve skutečnosti vaší pleti ubližuje, nebo nejsou úplně pravdivé. Jaké jsou ty nejčastější mýty v tomto ohledu?

Akné je spojené s věkem a časem se vyléčí

Mnoho lidí má za to, že akné se u člověka objeví v pubertě, nějaký rok nás potrápí, následně pak samo zmizí. To ale není pravda, jak upozorňuje Vitalogy Skincare. Puberta je sice spojena s větším počtem pupínků, akné se ale může objevit kdykoli.

I v dospělosti, nebo třeba ve stáří, nás mohou nepříjemné boláky na obličeji trápit. Navíc není pravda, že make-up způsobuje akné. Pokud používáte klasické produkty, neměly by mít v tomto ohledu na vaši pokožku vliv. Tím tedy vyvracíme rovnou dva mýty v jednom.

Opalovací krémy jsou pro letní období

Samozřejmě v létě má člověk na sluníčku nejvíce příležitostí se spálit. Je tak nejdůležitější kůži chránit, píše News24. To nicméně neznamená, že v zimě krémy s  UV faktorem nevyužijete. Chrání totiž pokožku nejen před spálením.

Sluneční paprsky mohou způsobovat další zdravotní problémy, mimo jiné také rakovinu kůže. Při používání těchto produktů po celý rok vás navíc v budoucnu odmění pleť nejen menším množstvím vrásek, ale také mladistvějším vzhledem.

Produkty je třeba měnit

Někteří lidé tvrdí, že pleť si po čase na produkty zvykne, proto přestanou fungovat. Ve skutečnosti jde ale spíše o marketingové tvrzení, které vás nutí zkoušet více (a ideálně dražších) značek. Ve skutečnosti, pokud vám nějaký krém funguje, je dobré se ho držet, píše Vogue

Zdroj: News24, Paulas Choice, Forbes, Vogue, Harvard Health, Vitalogy Skincare

Autor: Šárka Cvrkalová


Sdílet článek:Share on facebook
Facebook

Související články