I když dovolenou někdy plánujete týdny dopředu, něco se může pokazit. A není to vaše vina. Občas zkrátka osud hází klacky pod nohy. Ztratit třeba během dovolené kufr rozhodně není nic příjemného. Víte, jak v takovém případě postupovat?
Zrovna nedávno došlo na pražském letišti k hromadnému problému s kufry. Ty nebyly naloženy do letadel, a ačkoli bylo pasažérům slíbeno, že za nimi přiletí dalším letadlem, v mnoha případech se tak nestalo. Někteří lidé tak hledali svá zavazadla velmi dlouho.
Jedná se sice o výjimečnou situaci, někdy se ale skutečně může stát, že na letišti ztratíte kufr, nebo ho zapomenete někde v autobuse. Jak byste v takovém případě měli správně postupovat?
1) Pokud zjistíte, že bylo vaše zavazadlo ztraceno, dokdy musíte dopravci problém nahlásit, aby byl povinen vám pomoci ho řešit?
- A) Do 2 hodin od ztráty
- B) Do 24 hodin od ztráty
- C) Do 3 pracovních dní od ztráty
2) Jak dlouhý čas máte na nahlášení ztráty zavazadla v případě, že se jedná o mezinárodního dopravce?
- A) 7 dní
- B) 14 dní
- C) měsíc
3) V jakém případě můžete od dopravní společnosti za ztracené zavazadlo vymáhat peníze?
- A) Pokud se nenajde do 5 dní od nahlášení ztráty
- B) Pokud se nenajde do 14 dní od nahlášení ztráty
- C) Pokud se nenajde do 21 dní od nahlášení ztráty
4) Jak vysokou kompenzaci je maximálně v některých případech za ztracené zavazadlo možné získat?
- A) 500 euro
- B) 1 250 euro
- C) 1 700 euro
5) Pokud se vám zavazadlo v pořádku vrátí, je třeba překontrolovat, zda nedošlo k jeho poškození. I ulomené kolečko nebo poničenou látku vám totiž dopravce musí proplatit. To ale pouze v případě, že škodu nahlásíte do:
- A) 24 hodin
- B) 2 dní
- C) 7 dní
Výsledky: 1B, 2A, 3C, 4B, 5C
Zdroj: Autorský článek, Blesk
Autor: Šárka Cvrkalová