Během celého života se mění trh práce každé generace. Daná oblast se vyvíjí, vznikají nové profese i pozice, jiné naopak postupně zanikají. Vzniká tak sorta lidí, kteří se ocitají bez práce a přemýšlí, co dál. Jít k pokladně, kde relativně dobře platí, ale přece jen, když máte vysokou? Vzít něco, co člověka nebaví, jen kvůli penězům? Pokud se někdo například ocitne na úřadu práce, má skvělou příležitost využít volný čas k absolvování rekvalifikačního kurzu. Jak si ale vybrat ten pravý? Podívejte se, o co je zájem. Najděte si obor, který je využitelný skoro všude. Například ekonomii, účetnictví, mzdy nebo personalistiku budou společnosti, úřady, podnikatelé potřebovat vždy. Jde tak o ideální příležitost, jak se chopit šance a získat prostor v oblasti, kde o práci není nouze. Zadejte si do vyhledávače „rekvalifikační kurzy“ a místo jako např. Praha, Brno, Plzeň. Nebo se rovnou mrkněte na stránky: https://rekvalifikacnikurzy.cz/kurz.
Personalista – rekvalifikační kurz
Personalista patří mezi nejoblíbenější profese, na něž se dělají rekvalifikační kurzy. Je ideální pro ty, kteří se chtějí učit o ekonomickém a personálním běhu ve firmách. Sice tuto profesi mnozí lidé podceňují, mají pocit, že je zbytečné mít úsek na něco, co by mohla zvládnout například sekretářka. Jenže právě ona sice může umět vybrat e-maily zájemců o pracovní pozici, připraví smlouvu, ale nebude v takovém kontaktu s lidmi, protože nebude mít čas. Takže tu chybí lidský faktor a může se leccos podcenit. Není divu, že zaměstnavatelé si dnes stěžují na nekvalitní lidi, protože si s vybranými uchazeči nikdo pořádně nesedl a nezjistil si o nich více. Progresivní společnosti vědí, že personalista je důležitá osoba, proto je o ně velký zájem a jde tak i o poměrně dobře placenou pracovní pozici. Personalisté jsou médiem mezi zaměstnavatelem a potenciálním i stálým zaměstnancem. Což je pro společnost nejpodstatnější.
Jak pracuje personalista?
Od profese personalisty se mnohé odvíjí. Pokud ještě chvíli zůstaneme u tohoto povolání, tak personalista je klíčový pro majitele firmy, vedoucí manažery atd., protože oni samozřejmě nemají čas bavit se každým. Podnikatel nemá ani prostor řešit, zda si konkrétní člověk zaslouží odměnu, jestli má nárok na zvednutí platu, neřeší, jak se vyřídí jeho nemocenská. Na takové práce musí být ve společnosti profesionálové. A to vše může komunikovat personalista, který vše zařídí tak, aby byl spokojený majitel i zaměstnanec. I vstřícná kultura přispívá k dobrému chodu firmy. K personalistovi je proto dalším oblíbeným oborem, v němž se lidé rekvalifikují, účetní.
Účetnictví – náplň práce
Účetní může připravit přehlednou a pro obě strany spravedlivou pracovní smlouvu, dále dohlédne na vyplácení mezd, zajistí různé změny ve výměrech v případech dovolených, nemocenských, změn pracovního poměru nebo celkově mzdového výměru. Rovněž ohlídá podpisy smluv po zkušební době či po uplynutí doby určité. Jsou účetní starající se o zaměstnance, zvlášť jsou vyčleněni účetní, kteří obstarají fakturanty. Personalista i účetní jsou jistými důvěrníky zaměstnanců. Poradí například s finančními oblastmi (např. důchodové pojištění, zajištění různých výhod, slev, vystaví mu přehled zdanitelných příjmů). Pokud bychom to měli ukončit, tak ať už jde o účetního nebo personalistu, oba dohlédnou na pečlivé ukončení pracovního poměru, zajistí dodání dokladů potřebných pro další zaměstnání, úřad práce atd.
Účetnictví a personalistika – výhody práce
Ať se rozhodnete pro personalistiku, klasické nebo mzdové účetnictví, máte v těchto profesích spoustu možností. Nejen z hlediska financí, ale i jisté flexibility. Pokud máte chuť do práce, zajímají vás mezilidské vztahy, zdroje, čísla, statistiky, baví vás formování chodu firmy, pak jsou kurzy v těchto oblastech určeny právě vám. Tito lidé mají pod palcem řadu smluv, musí umět jednat s lidmi na jedné i druhé straně. Řeší řadu příjemných i méně příjemných věcí. Bohužel ve spoustě firem se toto podceňuje a podle toho pak vypadá ne zcela pozitivní kultura společnosti. Personalista či účetní jsou ti, kteří mají na zodpovědnost včasné dodávání podkladů různým úřadům (např. dokumentaci o nástupu a odchodu zaměstnanců). Svému zaměstnavateli ušetří práci a hlavně čas, který může majitel investovat do rozvoje podniku. Co je velkým plusem u této profese? Dá se dělat i částečně na home office. Pokud dotyčný pracovník nemusí denně jednat s majitelem, zaměstnanci, uchazeči o práci, má flexibilní pracovní dobu podle toho, jak si naplánuje schůzky. A i to se počítá. Dobře placená práce, ve které nemusíte být od rána do večera. To je skvělé, že?
Mzdové účetnictví – rekvalifikační kurzy
Pro nastartování nové kariéry musíte něco udělat, ale naštěstí to neznamená vrátit se do školy jako ve filmu Marečku, podejte mi pero! Nemusíte ani pět let dálkově studovat vysokou při zaměstnání a k tomu se starat o rodinu. Výhodou ekonomických a personálních oborů je skutečnost, že jde o žádané profese, jejichž pravidla se dají snadno osvojit. Pokud máte zájem se vzdělat, doplnit si znalosti a najít tak nové možnosti vašeho uplatnění, podívejte se například i na stránky https://studium.cz/rekvalifikacni-kurzy, kde si určitě vyberete profesi, jež vám přinese více peněz.