Seriál Eliška a Damián se příliš nepovedl. Svědčí o tom nejedna recenze nebo diskuze na sociálních sítích. Kritizováno je dílo v mnoha ohledech, teď se proti němu postavil ale dokonce i samotný ředitel FTV Prima. I on seriál zkritizoval, uvedl ale, že se televize ze svých chyb pokusí poučit.
Od samého začátku se na seriál hrne velká vlna kritiky. A to jak ze strany příběhu, tak i hereckých výkonů. Ačkoli pár zastánců si snímek mezi lidmi našel, ve většině případů se objevují komentáře negativní.
„No, dneska jsem četla, že lidstvo hloupne. A asi to bude pravda, pokud je někdo schopný sledovat tohle a říct, že je to dobré. No a další věcí je, že jsme čím dál víc sprostí, protože si myslíme, že můžeme. Zoufalé, vážně,“ komentovala například na instagramu uživatelka Klučičí máma.
Obrovský propad
První díl seriálu si pustilo více než 800 000 diváků. Jenomže po počátečním zklamání se většina z nich neodhodlala na druhý dívat. Pokračování tak vidělo už jen pouhých 380 000 sledujících, uvádí Blesk.
Proč byl seriál takovým propadákem? K situaci se vyjádřil i sám generální ředitel Primy Marek Singer. „S Eliškou a Damiánem jsme udělali řadu chyb,“ připustil podle webu Info.
„Nesmíme mást diváky. Ona je to taková docela přiblblá pohádka pro dospělé, ale marketingově jsme ji prodávali způsobem, že lidé čekali, že uvidí Marii Terezii. A tu samozřejmě neviděli,“ cituje jeho slova Super.
Z chyb se prý Prima poučí
Singer přiznává, že chyb byla v seriálu celá řada. Je mu líto, že to nejvíc ze všeho schytala Emma Smetana, které mnozí vzkázali, že nikdy nebude dobrou herečkou. Problém byl podle ředitele televize ale v mnoha věcech, nejen v hercích.
„Poučili jsme se také v tom, že musíme nainvestovat víc peněz do některé kamerové techniky, aby to nevypadalo jako televizní inscenace z 90. let,“ uvedl podle Blesku.
Ani tak se ale nesetkal s velkým pochopením. „Ani nová technika nepomůže, pokud budete stále dokola točit stejné kraviny jako v posledních letech. Teda, až na pár světlých výjimek. Řekl bych, že vedení televize nejde ani tak o kvalitní pořady, ale hlavně o to čímkoliv vyplnit pauzy mezi reklamními bloky,“ zhodnotil v komentářích situaci jeden ze sledujících televize.
Zdroj: Instagram, Super, Blesk, Info, OnlyU
Autor: Šárka Cvrkalová