CHANEL N°5: Přes 100 let stará vůně je i dnes považována za velmi luxusní. Její pořízení je drahou záležitostí

od Šárka Cvrkalová
2 minuty čtení
CHANEL N°
Zdroj: Pixabay

CHANEL N°5, u nás také někdy označovaný jako Chanel číslo 5, je pravděpdobně nejslavnějším parfémem na světě. Nejspíš jste o něm už slyšeli a víte, že se jedná o velmi uznávanou, ale především také drahou vůni. Jaká je historie parfému, proč je tak vzácný a co jste o něm nejspíš netušili?

Chanel číslo 5 je vůně, která se poprvé objevila v roce 1921. Skutečně je mu tedy už více než 100 let. Mnoho lidí je i dnes přesvědčeno o tom, že jde o tu nejlepší vůni na světě. A jsou za ni také ochotni zaplatit velké peníze.

Přes 80 složek

CHANEL N°5 je skutečně výjimečný parfém, a to především svým složením. Ukrývá se v něm totiž přes 80 různých složek, vysvětluje The Guardian. V parfému najdete nejen výrazné santalové dřevo, ale také osvěžující citrusový bergamot nebo pomerančový květ, nechybí ani podtón jasmínu.

Proto je vůně považována za velmi univerzální, jednoduše takovou, která sedne každé ženě bez ohledu na to, jaké jsou její preference. Jelikož je ale recept na parfém samozřejmě přísně střežen, jen málokdo zná veškeré složky, které obsahuje.

Velká novinka

Když parfém poprvé spatřil světlo světa, jednalo se o něco, co doposud lidé neznali. Tehdy totiž byli všichni zvyklí především na jednoduché květinové vůně. Málokdo si dovedl představit kombinaci více složek, a to navíc z velké části i jiných než pouze květinových, vysvětluje Harper’s Bazaar.

CHANEL N°5 se tak stal velmi rychle něčím, po čem lidé toužili. Jelikož byl ale poměrně drahý, mohly si ho dovolit pouze dámy z vyšší společnosti. Proto je i dnes spojena vůně s luxusem a ani po letech se její oblíbenost nezměnila.

Parfém můžete objednat dnes i u nás. 100 mililitrů této voňavky vás nicméně přijde zhruba na 4 000 korun, někdy dokonce i více. Rozhodně tak nejde o vůni, kterou byste chtěli používat denně nebo při běžných příležitostech.

Zdroj: The Guardian, The Zoe Report, Harper’s Bazaar, Wear & I, Byrdie

Autor: Šárka Cvrkalová


Sdílet článek:Share on facebook
Facebook

Související články