Dle Radky Třeštíkové míříme do háje, když celebrity propagují tureckou tržnici. Emma Smetana to chtěla vysvětlit, Tereza Ramba mlčí

od Soňa Jiroutová
2 minuty čtení
Radka Trestikova
Zdroj: Profimedia

Čeští influenceři navázali spolupráci s tureckým módním tržištěm Trendyol a Radka Třeštíková se kvůli tomu velmi naštvala. Jedná se totiž o levné zboží zneužívající práci dětí. Obula se tím například i do své kamarádky Emmy Smetany, která sice napsala dlouhý příspěvek s vysvětlením, ale nic nevysvětlila. Kritiku schytává i Tereza Ramba, která propaguje kvalitu a udržitelnost.

Trendyol založila v roce 2010 turecká podnikatelka Demet Mutlu a jedná se o tureckého konkurenta čínským e-shopům typu Temu či Shein.

Co je na Trendyol špatně?

„Společné mají velmi agresivní marketing i za cenu dočasné ztrátovosti, radikálně nižší ceny a velmi rychlý cyklus uvádění nových produktů,“ řekl pro český Forbes David Antoš, analytik Boston Consulting Group.

Tuzemské značky tedy nemohou těmto e-shopům s cenou konkurovat, a lidé tedy upřednostňují právě tyto e-shopy. Mnozí v této souvislosti ale varují, že nízká cena je vykoupena dětskou nucenou prací.

Navíc produkty neprochází potřebným testováním a obsahují často škodlivé, či dokonce zakázané látky. Jakmile se na takových e-shopech objeví značkové zboží, dá se přepokládat, že se jedná o padělky.

Trendyol vstoupil do regionu východní Evropy nedávno a dle Daily Sabah by chtěla společnost dosáhnout počtu dvou milionů aktivních zákazníků.

Radka Třeštíková se rozzlobila

Spolupráci s e-shopem přijalo mnoho českých influencerů, mezi které se řadí například Natálie Bagárová, Nikol Švantnerová či Agáta Hanychová.

To nenechalo chladnou Radku Třeštíkovou, která spolupráci s takovým typem e-shopu nechápe.

„Je to mimo jiné absolutní fast fashion trash, který ztělesňuje všechno to, proti čemu se poslední roky na poli módy bojuje, od kvality, pracovních podmínek až po dopad masivní výroby na životní prostředí. Píše se rok 2024 a my už zase míříme hluboko do háje,“ nebrala si servítky Radka Třeštíková na svém instagramu.

Nejvíce se však řeší jména Tereza Ramba, Emma Smetana a Týnuš Třešničková.

Některé celebrity to schytávají více

Radka Třeštíková se svým příspěvkem pustila i do své kamarádky Emmy Smetany, která obratem na slova Třeštíkové reagovala dlouhým vyjádřením ve svých stories.

„Jedna moje veřejně známá kamarádka tady na instagramu vyhejtila e-shop, se kterým jsem spolupracovala na pár kampaních a nejspíš ještě budu. Ptáte se, co já na to. Co já na to? Já na to několik věcí,“ začíná dlouhé vyjádření, ale tématu, proč se přidala k Trendyol, se vyhnula.

Týnuš Třešničková je další z těch, které jsou za své připojení k e-shopu kritizované. Jak uvádí server Antiyoutuber, je tato modelka spojována například s luxusní značkou Hermés, a tedy tento její krok mnozí nechápou.

Tereza Ramba je pak osočována za pokrytectví vzhledem k tomu, že bojuje za udržitelnost a kvalitu. V roce 2020 spustila dokonce e-shop s vlastní značkou.

„Jsou to úžasný, lehoučký, stoprocentně bavlněný, ekologický pánský a dámský trika: dobro druh, do duší a láska je. A taky jedno bodýčko dobro druh. Protože ten dobrý druh nás naplňuje od shora až dolů. A já jsem prostě neodolala. Máme jenom tři sta kusů, protože jsme pro vás chtěli ty nejlepší materiály a kvalita je víc než kvantita,“ hlásala tehdy dle VIP Star.

Antiyoutuber dodává, že spolupráci s e-shopem může navázat kdokoliv, kdo má více než deset tisíc sledujících. Stačí jen vyplnit formulář na stránkách, a tedy se dá přepokládat, že se připojí mnoho dalších influencerů.

Zdroje: Forbes, Daily Sabah, Instagram Třeštíková, Antiyoutuber, VIP Star

Autor: Soňa Jiroutová


Sdílet článek:Share on facebook
Facebook

Související články