NÁZOR: Paradoxem dnešní doby je, že influenceři, kteří se neštítí hodit miminko do sněhu, vydělávají více peněz než vy

od Soňa Jiroutová
2 minuty čtení
Influencer
Zdroj: Rawpixel.com / Shutterstock.com

Jsou slavní, vydělávají více peněz než vy… a nic neumí. To jsou někteří influenceři na sociálních sítích. Ti známí typu Leoš Mareš či Agáta Hanychová mají alespoň co nabídnout a jejich obsah přitahuje. Pak jsou ale tací, na něž se díváme a vlastně ani nevíme proč. Problém je, že je tím podporujeme v tom, aby si během vaší pauzy na oběd, kdy si jejich video pustíte, vydělali více než vy za celý měsíc.

Následující text je názorem autorky. 

Server Seznam Zprávy vysvětluje, že největší část příjmů influencerů činí spolupráce. Když se influencerské šílenství rozjíždělo, dostávali influenceři zejména zboží dané firmy.

Ve světě vedou digitální influenceři

Dnes již jako odměna převládají peníze a rozhodně se nejedná o žádnou almužnu. Server Gordon Glenister zveřejnil v létě minulého roku žebříček nejlépe placených influencerů. Překvapením pro vás asi bude, že se v první pětici neobjevil žádný „lidský“ influencer. Jedná se totiž o digitálně vytvořené influencery.

Na prvním místě je Lu do Magalu, která vydělává neuvěřitelných 367 milionů ročně.

O takových sumách si naši influenceři mohou nechat zdát. Možná s výjimkou Leoše Mareše, který za jednu kampaň na instagramu inkasuje 400 tisíc korun.

Kdo vydělává nejvíce?

Kolik tedy vydělávají čeští influenceři? Na tuto otázku odpověděla v roce 2022 Tereza Salte, autorka blogu Tereza In Oslo.

„Úspěšní influenceři si mohou vydělávat i statisíce měsíčně, v zahraničí to jsou i desítky milionů korun,“ uvedla pro server Zítřek. A že se Tereza nemýlila, ukazuje žebříček starý šest měsíců, který zveřejnil server Ty číčo.

Filip Zima alias FiZi, který je velmi oblíbený hlavně mezi dětmi, si za rok přišel jen díky instagramu na neuvěřitelných 24 milionů korun. Následován je českým youtuberem ukrajinského původu Tarasem Povoroznykem alias Tarym, který si vydělal o 3 miliony méně.

Chtěli byste se také stát influencerem? Klidně můžete. Influencer může být kdokoliv, kdo umí zaujmout a nalákat ke sledování velké množství lidí.

Shopaholic Adel a ti další

Dříve platilo, že pro velký počet sledujících musíte dělat dobrý obsah. Když se podíváte na sociální sítě současných influencerů, tak vám dojde, že toto už opravdu není potřeba.

Důkazem je Shopaholic Adel, která se nebojí vůbec ničeho a za videa naprosto o ničem inkasuje dle serveru LP-LIFE neuvěřitelných 80 000 korun měsíčně.

Aktuálně si například navyšuje sledovanost tím, že vyhlásila konkurz na nového partnera. Po rozchodu s Janem Kulasem má jasno, že její nový partner musí být bohatý a úspěšný.

A na její „slávě“ si přihřívá polívčičku influencer ShopaRené, který jí věnuje všechny své poslední příspěvky. „Držím to strašně moc dlouho v sobě. Strašně moc tě miluji, myslím na tebe ve dne v noci,“ nechal se slyšet influencer dle serveru Ansu a dodal, že vydělává stejně jako ona a nebude po ní chtít peníze.

Přizabít vlastní dítě? Není problém

Že se influenceři neštítí opravdu ničeho, dokázal v poslední době například ruský influencer Sergej Kosenko. Ten se totiž kvůli sledovanosti rozhodl hodit své dvouměsíční miminko do sněhu. Sice video smazal, ale to koluje po internetu a influencer nyní čelí trestnímu stíhání.

„To snad nemyslí ten chlap vážně. Co neudělá pro pár srdíček na instagramu? Příště ho hoď rovnou z mostu. Je mi fakt na zvracení,“ zněla dle serveru Top Fun jedna z reakcí.

Problém však je, že i tento kritik přispívá svým zhlédnutím videa k tomu, že si Sergej vydělal zase o pár peněz více.

A tak by k výzvě na rok 2024: Přestat sledovat Shopaholicadel, aby se mohla vyléčit šla přidat výzva: Přestaňte sledovat všechny influencery, kteří nic neumí.

Zdroje: Seznam Zprávy, Gordon Glenister, Instagram Lu do magalu, Extra, Zítřek, Ty číčo, LP-LIFE, Ansu, Twitter, Top Fun, OnlyU

Autor: Soňa Jiroutová


Sdílet článek:Share on facebook
Facebook

Související články