Čtyřiadvacetiletá neslyšící servírka Lo pracuje v restauraci na Havaji. Při braní objednávek spoléhá především na odezírání ze rtů. Zákazníkům se nejdříve představí a vysvětlí jim, že musí dobře vidět na jejich pusu, aby věděla, co si přejí k jídlu či pití. Jenže ne vždy se setká s pochopením.
Ačkoliv převážná většina lidí nemá s jejím postižením problém a domluví se, Lo se nedávno setkala s nevhodným chováním dvojice, která restauraci navštívila.
Zákazníci zírali do menu
Nejdříve to vypadalo, že pár nemá s jejím upozorněním problém. Ten však nastal, když zákazníci nenavázali s Lo oční kontakt a při objednávání zírali do menu.
Ačkoliv jim servírka dala jasné instrukce, oni je ignorovali a nechtěli jí práci ulehčit.
„Nemohu vám odezírat ze rtů, pokud se díváte dolů,“ vysvětlila jim. Také jim nabídla tužku a papír, aby svou objednávku mohli sepsat, pokud by to pro ně bylo jednodušší.
Místo kompromisu a pochopení se však Lo dočkala reakce, kterou nečekala. Pár totiž napsal na papír prosbu, aby jejich objednávku udělal někdo jiný.
„Můžeme prosím dostat jinou servírku? Odezírání ze rtů je mi nepříjemné, je to divné,“ stálo tam.
Lidé chování dotyčných nechápou
Lo zanechala klidnou hlavu a jejich přání vyslyšela. Přesto jí však tato ojedinělá situace nedala spát a rozhodla se s ní svěřit na svém tiktoku.
Tam otevřela diskuzi ohledně chování hostů k číšníkům i neslyšícím osobám.
Většinou se dočkala podpory. Nikdo například nepochopil, proč zákazníci třeba jen neukázali na položky z menu, pokud jim odezírání ze rtů vadilo.
Jak byste reagovali vy, pokud by vás obsluhovala neslyšící osoba?
Autor: Alice Konopásková