Režisér Jan Svěrák promluvil o spolupráci s tatínkem. Původně se chtěl věnovat jinému řemeslu

od Šárka Cvrkalová
2 minuty čtení
jan sverak
Zdroj: Profimedia

Dva roky si dal od natáčení režisér a scenárista Jan Svěrák pauzu. Teď se ale vrací s novým snímkem Betlémské světlo. Nejen s tím, ale také s tím, jak mu do jeho práce mluví rodiče, se svěřil v pořadu 7 pádů Honzy Dědka, kde některé fanoušky svými informacemi šokoval.

K natočení posledního snímku ho prý musel jeho otec Zdeněk Svěrák doslova dokopat. Režisér přiznal, že dva roky netočil a nebýt jeho rodiny, možná by byla pauza mnohem delší. Nakonec ale naštěstí všechno dobře dopadlo a v současné době se mohou fanoušci těšit na nový film.

„Dva roky jsem netočil. Tenhle film vznikl proto, že tatínek nemohl vydržet, že nic nedělám. Mně bylo blaze, krásně, ale on to nedával,“ zasmál se v pořadu Jan Svěrák. Dodal ale, že je ve výsledku rád, že ho k něčemu takovému Zdeněk dokopal, výsledek údajně stojí za to.

S otcem je zvyklý vše konzultovat

Zdeněk Svěrák je autorem předlohy k filmu, který nakonec po přemlouvání Jan přece jenom zrežíroval. Mladší ze Svěráků uznává, že se svým otcem je zvyklý vždy všechny díla konzultovat, a někdy dokonce mluví do jeho práce i maminka.

„Věděl jsem, že jestli si chci udržet svého scenáristu, jestli nechci rozčílit svého tatínka, musím s ním vše konzultovat. Pak si můžu udělat, co chci, ale všechno s ním musí být probráno. Pak jsem zjistil, že to musím rozšířit i na maminku. Když někoho chci obsadit, maminka to musí taky vědět,“ svěřil se Jan.

Dodal, že například u Terezy Ramby, která je v novém filmu jednou z hlavních postav, to málem u maminky neprošlo. Měla sice ze začátku s herečkou problém, nakonec se ale jako rodina společně domluvili na tom, že právě ona bude ideální nejen pro film, ale také jako hlavní poutač na plakátech.

Filmařem nikdy být nechtěl

I to, že se stal Svěrák filmařem, je údajně vina jeho otce. Sám Jan totiž původně chtěl dělat něco úplně jiného. v 7 pádech Honzy Dědka přiznal, že původně ho lákalo sochařství. Svěrák starší se ale rozhodl syna zapojit do řemesla a pokračovat v tradici, při které se předávalo žezlo režiséra z generace na generaci.

„Tatínek mě zavlekl k filmu. Chtěl jsem být sochař nebo něco takového. Vzali mě na natáčení Na samotě u lesa, byl jsem asi osmiletý chlapeček. Řval na mě režisér Jiří Menzel, co dělám v záběru – a tehdy jsem si pravděpodobně řekl, že na mě nikdo řvát nebude, že radši budu ten chlap, co tam takhle řve,“ směje se Svěrák.

„Táta mi představil řemeslo ze všech stran, naučil mě to a zalíbilo se mi to. Získal jsem dojem, že děláme tohle řemeslo, a tak, když mám syna, který by o to měl zájem, měl bych mu to také ukázat. Můj syn vystudoval fotografii a pak střih. Řekl jsem si, jestli není čas, nebo dokonce moje povinnost, mu nabídnout možnost s námi dělat,“ dodává režisér závěrem.

Zdroj: 7 pádů Honzy Dědka

Autor: Šárka Cvrkalová


Sdílet článek:Share on facebook
Facebook

Související články