Po letech strávených v zahraničí se vrátili na Slovensko, rozběhli společné podnikání a plně podporují domácí trh. Jak vyrábět lokálně a zároveň produkovat co nejméně odpadu? Be Lenka barefoot boty, vyvinuty v České republice a na Slovensku, které nosí nadšenci zdravé chůze po celém světě.
Jedním z cílů firmy je změnit nezdravé obouvací návyky lidí. Proč stále více lidí podléhá chůzi naboso?
Chodit naboso je absolutně přirozené. Barefoot boty jsou vyrobeny tak, aby nohy mohly fungovat tak, jak jim bylo dáno od přírody, a proto jsou vyrobeny s důrazem na přirozené vlastnosti Vašich nohou. Barefoot boty představují chůzi naboso a zároveň chrání lidské nohy před vnějšími vlivy. Chodidla mají dostatek prostoru, aby při chůzi zapojovaly všechny svaly. Svalstvo sa posiluje, čímž je možné předejít deformacím nohy (ploché nohy, hallux valgus, atd).
Společnost Be Lenka se do dnešních rozměrů rozrostla díky setkání dvou ambiciózních lidí, bývalé paralympioničky Lenky Cenigové a Juraje Fehervariho, rodáků ze Žiliny. Oba dva spojoval pozitivní vztah k nošení dětí. Na trh prorazili s úspešnými nosítky a šátky na nošení dětí. Nošení je jak pro děti, tak pro jejich rodiče velmi prospešné a posiluje zdravý vztah mezi dítětem a rodičem.
Později do svého portfolia přidali barefoot boty a ponožky, a ze začínajícího start-upu se stala úspěšná a stabilní firma. Tým Be Lenka tvoří designéři a konstruktéři, jejichž ruční práce je precizní a dbají na každý detail.
V nabídce Be Lenka produktů najdete volnočasovou a městskou obuv, sezónní boty, jako jsou zimní boty, či sandály a veganské kousky. Novinkou je úplně nová řada trailových barefoot bot, vhodných do nenáročného lesního terénu.
V Be Lenka neustále rozšiřují svoji nabídku. Momentálně pracují na nových konceptech, které budou velmi podobné Be Lence, zaměřené na stylovou barefoot obuv, kterou se chtějí přiblížit teenagerům a jejich specifickým nárokům na atraktivní obuv.
Aktuálně prodávají do více než 120 zemí světa. V nejbližší době se jejich stálí, ale i noví zákazníci mohou těšit na nové prodejny na Slovensku a v České republice. Svoje prodejní portfolio doplňují stovkami velkoobchodních odběratelů, díky kterým mohou produkt ukázat celému světu. Aktivně se připravují na působení v USA a v krátkém časovém horizontu by se chtěli stát jedničkou na trhu v prodeji barefoot bot.
Zároveň si uvědomují, že takovýto obrovský růst zanechává environmentální stopu, a proto je jedním z jejich cílů vyvinout kompostovatelné boty. Na výrobu se snaží využívat 100% materiálu. Například nevyužitý materiál z výroby nosítek a šátků putuje do chráněné dílny v Pezinku, kde z nevyužitého materiálu vyrábí dekorativní a dárkové předměty.
Lidé se vždy vrátí k tomu, co je jim nejpřirozenější – ať už jde o nošení dětí nebo chůzi naboso. Sebevědomí firmy pramení z toho, že prodávají produkt, kterému věří a promlouvají ke stejným zákazníkům jako jsou oni sami.
„Zároveň jsem cítil, že promlouváme ke stejnému zákazníkovi jako jsme my sami. Pevně věříme, že i z Vás se stane náš „barefuťák,“ dodává Juraj Fehervari, CEO Be Lenka.
Autor: redakce